טכנאי מדיחי כלים סימנס חושף סודות שלא הכרתם לתיקון עצמי

תכלס, בואו נדבר רגע על מדיחי כלים. ועוד יותר ספציפית, על מדיחי סימנס המהוללים. אלה המכשירים היוקרתיים האלה שאמורים לעשות לנו את החיים קלים, פשוט להכניס כלים מלוכלכים ולהוציא אותם מבריקים בלי לגעת במים. נשמע כמו חלום, נכון? וברוב הזמן, זה באמת ככה. אבל אז, לפתע פתאום, יום אחד רגיל לגמרי, המדיח מחליט שהוא שובת. או שהוא עושה רעש מוזר. או שהכלים יוצאים כאילו רק שטפו אותם במים קרים בלי סבון. רגע, זה לא מה שדמיינו כשהשקענו במכשיר איכותי כמו סימנס.

פתאום מתחיל המסע. חיפוש בגוגל, קריאת פורומים, אולי ניסיון ללחוץ על כמה כפתורים אקראיים בתקווה לנס נסתר. ובסוף, כמעט תמיד, מבינים שצריך טכנאי. אבל לא סתם טכנאי מהשכונה שמתקן הכל מטלפונים עד מקררים. סימנס זה סימנס. זה דורש מומחיות ספציפית. אז איך מוצאים את האחד? איך מוודאים שהוא באמת מבין עניין ולא סתם יגבה מחיר מופקע וישאיר אתכם עם אותה בעיה? איך מונעים את הבעיה הבאה בכלל? אם שאלות כאלה עוברות לכם בראש, תמשיכו לקרוא. הולך להיות מעניין. ובעיקר – מועיל.

מה הופך טכנאי מדיחי סימנס ל… מומחה אמיתי?

אתם יודעים איך זה, יש אנשים שקוראים לעצמם "מומחים" בכל תחום. מנטורי הצלחה, גורו פיננסי, ואפילו… טכנאי מדיחי כלים. אבל כשמדובר במדיח סימנס יקר ומורכב, אתם לא רוצים את ה"כאילו מומחה". אתם רוצים את הדבר האמיתי. אז מה מבדיל טכנאי שעושה עבודה טובה מטכנאי שהוא באמת ברמה אחרת?

קודם כל, זה הידע הספציפי. מדיחי סימנס, במיוחד הדגמים החדשים, עמוסים באלקטרוניקה מתוחכמת. יש להם כרטיסים אלקטרוניים שיכולים לדבר שפות שאפילו אתם לא מכירים, חיישנים שמודדים הכל מחום ועד עכירות מים, ומערכות מורכבות שמתזמנות את זרמי המים והחום בדיוק מטורף. טכנאי שמתקן רק מקררים פעם בשבוע כנראה לא יידע איפה להתחיל לחפש את הבעיה האמיתית במדיח סימנס מתקדם. הוא צריך להכיר את המוח האלקטרוני הזה כאילו הוא כתב את הקוד בעצמו (טוב, אולי לא עד כדי כך, אבל הבנתם את הרעיון).

3 דברים שטכנאי מעולה יודע ואחרים רק מנחשים:

  1. קודי שגיאה ספציפיים: לכל יצרן, ולרוב גם לכל סדרה, יש קודי שגיאה ייחודיים. טכנאי סימנס מנוסה לא רק יזהה את הקוד שמופיע על הצג (E15, E24, etc.), אלא הוא גם ידע מה הוא אומר בדיוק בהקשר של דגם המדיח הספציפי שלכם. הוא לא יצטרך לחפש את זה בספר (או בגוגל, מול העיניים שלכם). הוא פשוט ידע שהקוד הזה בדגם הזה מצביע כנראה על תקלה במשאבת ניקוז או בחיישן הצפה מסוים.

  2. נקודות תורפה אופייניות לפי דגם: כמו כל מכשיר, גם למדיחי סימנס יש "מחלות ילדות" או נקודות שחיקה נפוצות בדגמים מסוימים. טכנאי שמכיר את הדגמים השונים על בוריים יודע מראש איפה לחפש. הוא יודע שאם יש לכם דגם X מלפני 5 שנים, יש סיכוי גבוה יותר לתקלה בחלק Y. הידע הזה חוסך זמן, כסף, ומונע החלפות חלקים מיותרות.

  3. גישה לחלפים מקוריים או תואמים איכותיים: תיקון ברמה גבוהה דורש חלקים איכותיים. טכנאי מורשה או בעל קשרים טובים ידע מאיפה להשיג חלקים מקוריים של סימנס, או לכל הפחות יכיר ספקים של חלקים תואמים שהם באמת עומדים בתקן ולא "בסדר בערך" שיחזיק חודשיים. זה קריטי לאריכות החיים של התיקון.

מעבר לידע הטכני, יש גם את הניסיון. ניסיון לפתור תקלות מוזרות שלא כתובות בשום ספר, ניסיון לעבוד עם מכשירים במצבים שונים (מדיח נקי, מדיח מלא, מדיח שהיה מושבת חודשים), ניסיון להתמודד עם הפתעות. הניסיון הזה הוא מה שהופך טכנאי טוב לטכנאי מצוין.

האם אתם יכולים לתקן את זה בעצמכם? 4 סימנים שכדאי להרים טלפון לטכנאי (ועוד אחד שאולי לא…)

כולנו אוהבים לחשוב שאנחנו קצת טכנאים בנשמה, בייחוד כשאנחנו עומדים מול מכשיר ששובק חיים. אולי מדובר בסתימה קטנה? אולי כבל שהתנתק? יש בהחלט דברים קטנים וקלים שאתם יכולים (וצריכים!) לנסות לפני שאתם מזמינים טכנאי ועוד לפני שהכסף מתחיל לעוף מהארנק. אבל חשוב לדעת מתי לעצור. הנה כמה סימנים שכדאי לעצור הכל ולהזמין מומחה:

  1. מופיע קוד שגיאה מסתורי: אם המסך מציג קוד שנראה כמו צופן עתיק, סימן שהמערכת האלקטרונית זיהתה בעיה. בעוד שאפשר לחפש את הקוד באינטרנט כדי לקבל כיוון ראשוני, התיקון עצמו לרוב ידרוש ידע מעמיק בכל הרכיבים המעורבים.

  2. יש נזילת מים (גדולה מדי): קצת מים שנשארו בתחתית אחרי הדחה זה נורמלי. אבל אם יש שלולית על הרצפה, זו נזילה פעילה. זה יכול לנבוע מצינור קרוע, אטם גומי שחוק, או בעיה רצינית יותר במערכת הניקוז או הכניסה. נזילות עלולות לגרום נזק לרצפה, לארונות, ולמעגלים חשמליים. אל תתעסקו עם זה לבד.

  3. המדיח לא מתחיל לעבוד בכלל / מפסיק באמצע מחזור: זה יכול להיות משהו פשוט כמו דלת שלא נסגרה כראוי, אבל זה גם יכול להיות בעיה באספקת חשמל, בפיקוד האלקטרוני, במנגנון הנעילה של הדלת, או בעוד המון דברים מורכבים שדורשים בדיקה מקצועית.

  4. שומעים רעשים מוזרים וחזקים: טחינה, חריקות, בומים קטנים. רעשים לא שגרתיים מצביעים לרוב על בעיה מכנית בחלקים נעים כמו המשאבה הראשית, משאבת הניקוז, או המנוע. לפעמים זה משהו פשוט כמו חפץ זר שנתקע, אבל לרוב זה מצריך פתיחה ובדיקה פנימית.

… ומה הסימן החמישי, זה שאולי כן תצליחו לטפל בו? כלים שלא יוצאים נקיים כמו פעם. לפני שאתם מזמינים טכנאי, בדקו דברים פשוטים: האם המדפים מסודרים נכון? האם פתחי הממטרות חסומים? האם הפילטר בתחתית נקי? האם השתמשתם במספיק חומר ניקוי (ובסוג המתאים)? לפעמים הבעיה היא הכי פשוטה שיש, וזה רק עניין של תחזוקה שוטפת או טכניקת העמסה נכונה. ניקוי יסודי של הפילטרים והממטרות יכול לחולל פלאים.

אז איך בוחרים את ה"קוסם" שיחזיר את מדיח סימנס שלכם לחיים? 7 טיפים שלא תשמעו בדרך כלל

טוב, הגענו לשלב המכריע. החלטתם שאתם צריכים טכנאי. עכשיו השאלה היא איך לא להתקשר למישהו שיגרום לכם להתגעגע לתקלה המקורית. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את האדם הנכון למשימה, מעבר ל"חפשו טכנאי סימנס בגוגל":

  1. שאלו שאלות ממוקדות בשיחת הטלפון הראשונה: אל תגידו רק "המדיח לא עובד". תנו תיאור כמה שיותר מדויק של הבעיה וציינו את הדגם המדויק של המדיח (זה כתוב על מדבקה בפנים, לרוב בצד הדלת). שאלו את הטכנאי האם הוא מכיר את הדגם הספציפי הזה ואיזה ניסיון יש לו עם תקלות מסוג זה במדיחי סימנס. טכנאי מקצועי לא יירתע משאלות כאלה, להיפך.

  2. בררו מראש על עלות ביקור ועלות איתור תקלה: טכנאי רציני יגיד לכם כמה עולה הביקור עצמו, ולפעמים יש עלות נפרדת לאיתור התקלה (שנכללת לרוב במחיר התיקון אם מחליטים לתקן). זה מונע הפתעות לא נעימות. טכנאי שמסרב לתת אינדיקציה כלשהי על עלויות בטלפון, או שמבטיח "מחיר זול" בלי לדעת את הדגם והבעיה – זה סימן אזהרה.

  3. חפשו ביקורות, אבל לא רק את אלה שעל האתר שלו: כמובן שתבדקו את האתר של הטכנאי או החברה, אבל חפשו גם ביקורות במקורות חיצוניים – גוגל מיי ביזנס, פייסבוק, פורומים רלוונטיים. שימו לב לא רק לכמות הכוכבים, אלא גם לתוכן הביקורות. האם הן מפורטות? האם יש תלונות חוזרות על אותם דברים (למשל, איחורים או חלפים לא איכותיים)?

  4. האם הוא מציע אחריות על התיקון והחלקים? טכנאי בטוח בעבודתו ייתן לכם אחריות מסוימת על התיקון שביצע ועל החלפים שהחליף. וודאו מה משך האחריות ומה היא כוללת בדיוק. אחריות קצרה מאוד (פחות מ-3 חודשים) או היעדר אחריות בכלל זה דגל אדום.

  5. שימו לב לתקשורת ולשקיפות שלו: האם הוא עונה לטלפון? חוזר מהר? האם הוא מסביר לכם מה הבעיה ומה הוא מתכוון לעשות בצורה ברורה ומובנת (גם אם אתם לא מבינים את כל המונחים המקצועיים)? טכנאי שמשדר אמינות ושקיפות הוא מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו יותר.

  6. אל תתביישו לשאול מאיפה החלפים: אם הוא מחליף חלק יקר, שאלו אותו האם זה חלק מקורי של סימנס או חלק תואם. אם זה תואם, שאלו מאיזה יצרן או ספק. טכנאי אמין לא יתחמק מהשאלה הזו.

  7. התרשמות אישית בביקור: כשהטכנאי מגיע, שימו לב לאיך שהוא עובד. האם הוא נראה מרוכז ומקצועי? האם הוא עובד בצורה מסודרת? האם הוא מנקה אחריו? האם הוא עונה בסבלנות על שאלות נוספות שיש לכם? התחושה האישית שלכם היא לא מדע מדויק, אבל היא בהחלט יכולה להיות אינדיקציה חשובה.

תקלות נפוצות במדיחי סימנס: מה קורה שם למטה?

כמו כל מערכת מורכבת, גם למדיחי סימנס יש את ה"ג'ננות" שלהם. הנה כמה מהתקלות הנפוצות ביותר שטכנאי סימנס נתקלים בהן על בסיס יומיומי:

  • בעיות ניקוז: המים לא מתנקזים בסוף ההדחה, והם נשארים בתחתית המדיח. זה יכול לנבוע מסתימה בפילטרים (הכי קל לתיקון עצמי!), בצינור הניקוז, או בבעיה במשאבת הניקוז עצמה (שדרשה טכנאי).

  • בעיות חימום: המים לא מתחממים מספיק, או בכלל לא, והכלים יוצאים קרים ולא נקיים. זה קשור לרוב לגוף החימום, לחיישן הטמפרטורה, או לכרטיס האלקטרוני שלא נותן פקודה לחימום. אלה תקלות שדורשות ידע באלקטרוניקה וחשמל.

  • כלים לא נקיים: מעבר לפילטר סתום או ממטרות חסומות (שכבר דיברנו עליהם), זה יכול להיות קשור לבעיה במשאבת המים (שלא מזרימה מים בלחץ מספיק), לבעיה בווסת המים, או לתקלה בחלוקת המים לממטרות.

  • רעשים חריגים: לרוב קשורים למשאבות (ניקוז או ראשית) שמתחילות להתבלות או שמשהו נתקע בהן. לעיתים נדירות יותר זה יכול להיות המנוע הראשי.

  • דלת שלא נסגרת/ננעלת כראוי: המדיח לא יתחיל לעבוד אם המערכת לא מזהה שהדלת נעולה. זה יכול להיות בעיה פיזית במנגנון הנעילה, או תקלה בחיישן שמזהה את סגירת הדלת (לרוב קשור לכרטיס הפיקוד).

חשוב לזכור שגם לתקלה שנראית פשוטה (כמו מים שלא מתנקזים) יכולות להיות כמה סיבות שונות, וטכנאי טוב ידע לאבחן את הסיבה המדויקת ולא רק להחליף חלקים בתקווה שזה יעזור.


שאלות ותשובות קצרות למדיח שלכם:

ש: מדיח סימנס שלי מראה קוד שגיאה E15. מה זה אומר?
ת: קוד E15 לרוב מצביע על הצפה או מים בתחתית המדיח. זה יכול להיגרם מנזילה קטנה, בעיה במשאבת הניקוז, או חיישן שמזהה מים היכן שלא אמורים להיות. לרוב נדרש טכנאי לאתר את המקור המדויק.

ש: האם כדאי להשתמש בחלפים מקוריים של סימנס או שתואמים זה מספיק?
ת: באופן כללי, חלפים מקוריים מבטיחים התאמה מושלמת ואמינות מקסימלית. חלפים תואמים יכולים להיות אופציה טובה אם הם מיצרן מוכר ואיכותי. טכנאי אמין ייעץ לכם מה האפשרות הטובה ביותר בהתאם לחלק הספציפי ולעלות.

ש: כמה זמן אמור לקחת תיקון נפוץ כמו החלפת משאבת ניקוז?
ת: תיקון כמו החלפת משאבת ניקוז במדיח סימנס, עבור טכנאי מנוסה שמכיר את הדגם, לרוב לא אמור לקחת יותר משעה-שעה וחצי, מרגע הפתיחה ועד הסגירה והבדיקה.

ש: המדיח שלי בן 10 שנים ויש לו תקלה רצינית. כדאי לתקן או לקנות חדש?
ת: זו שאלה שחוזרת על עצמה הרבה. התשובה תלויה בעלות התיקון לעומת עלות מדיח חדש דומה, סוג התקלה, והמצב הכללי של המדיח. אם עלות התיקון היא קרוב ל-50% מעלות חדש, או אם יש מספר רב של חלקים שדורשים החלפה, לרוב כדאי לשקול החלפה. טכנאי אמין ייתן לכם הערכה כנה.

ש: האם יש משהו שאני יכול לעשות כדי למנוע תקלות נפוצות?
ת: בהחלט! ניקוי שוטף של הפילטרים, בדיקת ממטרות לוודא שאינן סתומות, שימוש נכון בחומר ניקוי (לא יותר מדי ולא פחות מדי), ניקוי מדיח תקופתי עם חומר ייעודי, ובדיקה ויזואלית של האטמים והצינורות יכולים לעזור רבות ולמנוע תקלות רבות.


תחזוקה מונעת: קסמים קטנים שיחסכו לכם ביקור טכנאי (ואפילו כסף גדול)

עזבו רגע את התקלות והתיקונים. מה אם הייתי אומר לכם שיש דברים פשוטים שאתם יכולים לעשות באופן קבוע שימנעו חלק גדול מהתקלות מלכתחילה? זה לא מדע בדיוני, זו פשוט תחזוקה נכונה. וכן, היא יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף ועצבים.

3 דברים קטנים עם השפעה ענקית:

  1. ניקוי פילטרים – המשימה הכי חשובה שלכם: בתחתית המדיח, מתחת לממטרה התחתונה, יש פילטרים. הם אוספים את כל שאריות המזון הגסות. אם הם סתומים, המים לא יתנקזו כמו שצריך, המשאבות יעבדו קשה יותר, והכלים לא ייצאו נקיים. הוציאו את הפילטר (זה לרוב סיבוב קטן ושליפה קלה), שטפו אותו תחת זרם מים מהברז, ואם צריך השתמשו במברשת קטנה. עשו את זה לפחות פעם בחודש, עדיף יותר אם אתם משתמשים במדיח הרבה או ששוטפים בו כלים מלוכלכים במיוחד.

  2. בדיקת ממטרות – לוודא שהמים מגיעים לכל מקום: הממטרות (העליונה והתחתונה) הן אלו שמפזרות את המים בלחץ על הכלים. חורים סתומים (לרוב משאריות או אבנית) יפגעו בזרימת המים וביכולת הניקוי. בדקו את החורים ויזואלית, ואם יש חורים סתומים השתמשו בקיסם או סיכה דקה כדי לשחרר אותם. סובבו את הממטרות לוודא שהן מסתובבות בחופשיות.

  3. ניקוי פנימי תקופתי – להיפטר מאבנית ושומנים נסתרים: גם אם לא רואים, במדיח מצטברים שומנים ואבנית (במיוחד באזורים עם מים קשים) במקומות שאנחנו לא מגיעים אליהם. פעם בכמה חודשים (או לפי המלצת היצרן) כדאי להשתמש בחומר ניקוי ייעודי למדיחי כלים. יש כאלה שמכניסים לתוך המדיח הריק ומפעילים תוכנית רגילה, ויש כאלה נוזליים שמניחים בכלי מיוחד. זה מנקה את המערכת הפנימית, משאבות, צינורות, וגוף חימום ומאריך את חיי המדיח.

טיפ בונוס קטן אבל משמעותי: שימו לב לסוג המלח והקלסר. מדיחי סימנס רבים מתוכננים לעבוד עם מלח וקלסר כדי למנוע הצטברות אבנית ולקבל תוצאות ייבוש טובות. וודאו שאתם ממלאים אותם באופן קבוע (המדיח לרוב יסמן לכם מתי), והשתמשו בחומרים איכותיים המיועדים למדיחי כלים.

לסיום, חיוך קטן ונקודה חשובה

אף אחד לא אוהב שהמכשירים שלו מתקלקלים, בטח לא מכשיר חשוב ושימושי כמו מדיח הכלים, ועוד מותג כמו סימנס שקניתם כי סמכתם עליו. אבל זכרו, תקלה היא לא סוף העולם. ברוב המקרים, עם טכנאי נכון, מנוסה ומקצועי, המדיח שלכם יוכל לחזור לפעולה מלאה ולהמשיך לשרת אתכם נאמנה עוד שנים רבות. אל תתפשרו על איכות התיקון או על המקצועיות של מי שמטפל במכשיר שלכם. תחזוקה שוטפת, בחירת טכנאי מושכלת כשצריך, וקצת ידע כללי על מה שקורה שם בפנים יכולים לעשות את ההבדל בין כאב ראש מתמשך לפתרון מהיר ויעיל. אז בפעם הבאה שהמדיח מציג קוד שגיאה מוזר או פשוט מתנהג מוזר, קחו נשימה עמוקה, חייכו (כי עכשיו אתם יודעים קצת יותר), ושקלו את הצעדים שלמדתם כאן. הכלים שלכם (וכיסכם) יודו לכם.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *